Anularea obligațiilor fiscale
pentru un maximum de 50% din obligațiile fiscale restante supuse reorganizării, sub rezerva achitării a unui maximum de 15% din obligațiile fiscale principale supuse reorganizării;
Termenul până la care companiile pot depune cererile de restructurare a obligațiilor bugetare, în condițiile Ordonanței Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilități fiscale a fost prelungit prin ordonanța de urgență nr 63 din 30 iunie 2023, până la 31 iulie 2024.
În aplicarea „amnistiei fiscale” reglementată de Ordonanța 6/2019 cu modificările și completările ulterioare, sunt în vigoare facilități fiscale aplicabile contribuabililor care au obligații fiscale bugetare restante la data de 31 decembrie 2021. Sunt considerate obligații bugetare restante la data de 31 decembrie 2021 inclusiv obligațiile bugetare stabilite de organele fiscale, prin decizie de impunere, după data de 1 ianuarie 2022, aferente perioadelor fiscale de până la data de 31 decembrie 2021.
este valoarea totală a obligațiilor fiscale a căror anulare a fost dispusă de organul fiscal până azi, în urma accesări restructurării fiscale cu sprijinul nostru
este valoarea obligațiilor fiscale principale a căror anulare a fost dispusă de organul fiscal până azi, în urma accesări restructurării fiscale cu sprijinul nostru
este valoarea obligațiilor fiscale accesorii a căror anulare a fost dispusă de organul fiscal până azi, în urma accesării restructurării fiscale cu sprijinul nostru
Companiile care vor să beneficieze de mecanismul restructurării financiare trebuie să nu se afle în insolvență, să nu îndeplinească condițiile pentru a beneficia de eșalonare la plată conform prevederilor Codului de Procedură Fiscală și să prezinte un plan de restructurare și un test al creditorului privat prudent, întocmite de un expert independent.
De asemenea, companiile care vor accesa mecanismul trebuie să fie la zi cu depunerea declarațiilor fiscale și să îndeplinească testul creditorului privat prudent.
Prima etapă presupune verificarea îndeplinirii condițiilor contribuabilului. Astfel, printr-o analiza preliminară, companiile află dacă se încadrează în condițiile care permit obținerea beneficiilor mecanismului de restructurare fiscală.
Se elaborează notificarea către organele fiscale, planul de restructurare, testul creditorului privat independent și solicitarea de restructurare adresată organelor fiscale.
Pe perioada planului de restructurare, expertul independent va realiza o monitorizare permanentă a implementării mecanismului. A treia etapă se adresează numai contribuabililor care beneficiază de mecanismul restructurării după etapa a doua.
*Onorariile pentru fazele ulterioare etapei 1 nu mai sunt obligatorii în condițiile în care Etapa 1 va concluziona în direcția neîndeplinirii condițiilor necesare accesării facilității fiscale de restructurare. Pentru Etapele 2 și 3 se va oferta un onorariu diferit față de cele rezultate în urma parcurgerii etapelor anterioare.
Împreună cu A&C Associated procesul de accesare a mecanismului de restructurare a creanțelor bugetare se desfășoară fără surprize. Vă oferim asistență și consultanță pe durata întregului proces, de la întocmirea primelor documente până la ajustarea planului de restructurare, în cazul în care aceasta este necesară.
Se depune o notificare la organul fiscal privind intenția de restructurare a obligațiilor fiscale, sub sancțiunea decăderii, până la 31 ianuarie 2023;
În termen de cel mult 5 zile de la data depunerii notificări, organul fiscal eliberează din oficiu un certificat de atestare fiscală, care va conține obligațiile fiscale care pot fi supuse reorganizării fiscale;
Expertul nostru independent întocmește planul de restructurare și testul creditorului privat prudent, care se supune aprobării AGEA a clientului beneficiar;
Împreuna cu solicitarea de restructurare la organul fiscal competent, specialiștii noștri vor depune planul de restructurare și testul creditorului privat prudent, însoțit și de dovada plații a maximum 15% din obligația fiscală principală supusă restructurării, până cel târziu în 60 de zile de la data depunerii notificării, dar nu mai târziu de 31 iulie 2024, sub sancțiunea decăderii;
Organul fiscal soluționează solicitarea de restructurare în termen de maximum 30 de zile de la înregistrarea acesteia;
Pe perioada planului de restructurare, experții noștri vor monitoriza permanent aplicarea mecanismului, întocmind periodic un raport privind stadiul implementării. Raportul va fi transmis atât către client cât și către organul fiscal;
Pe perioada planului de restructurare, în condițiile existenței unor situatii care modifică premisele restructurării, experții ACA vor realiza o ajustare a planului de restructurare.