În conformitate cu prevederile Ordinului nr. 2861/2009 și ale Legii Contabilității, toate societățile au obligația legală de a efectua inventarierea anuală cel puțin o dată pe an. Această procedură este esențială pentru asigurarea unei imagini fidele a patrimoniului și pentru îndeplinirea corectă a obligațiilor contabile și fiscale
Pentru a vă sprijini în îndeplinirea acestei obligații, vă punem la dispoziție un mini-ghid de inventariere, care conține informații utile despre pașii de urmat, documentele esențiale și bune practici în procesul de inventariere
Vă recomandăm să consultați cu atenție documentația și să stabiliți un calendar intern pentru desfășurarea inventarierii, astfel încât să respectați termenele legale și să evitați eventualele riscuri.
Riscurile fiscale pentru societățile care nu efectuează inventarierea anuală:
- Posibilitatea aplicării de amenzi din partea autorităților fiscale pentru neconformare cu reglementările legale.
- Riscul de corecții fiscale ulterioare în cazul unui control, care pot conduce la majorări de impozite, dobânzi și penalități.
- Afectarea credibilității situațiilor financiare și implicit a relației cu partenerii de afaceri, instituțiile financiare și autoritățile.