Cele două documente redevin obligatorii pentru microfirmele cu până la nouă angajați, după ce legea 275/2022 a fost publicată în Monitorul Oficial.
În luna mai a anului 2021, OUG 37/2021 a stabilit că regulamentul intern și fișa postului vor deveni opționale pentru companiile cu până la nouă salariați, însă parlamentarii au votat respingerea acestui proiect de lege. Astfel, Ordonanța de Urgență 37/2021 devine Legea 275/2022, care prevede în continuare obligativitatea celor două documente pe care microîntreprinderile trebuie să le pună la dispoziția angajaților.
Ordonanța a fost respinsă din mai multe motive, unul dintre ele fiind faptul că lasă angajații fără protecție. În plus, „Măsurile propuse ar crea un dezechilibru major în relațiile de muncă prin imposibilitatea angajatorului de a-și realiza obligațiile prevăzute de lege (…)”, motivează parlamentarii. Alți factori de luat în considerare pentru anularea acestei decizii, sunt riscurile la care angajatorii se supun în cazul unui control, neavând instrumente doveditoare de apărare în fața unui litigiu.
O dată cu abrogarea noii legi, se va anula și modificarea care stabilise că evidența orelor de muncă zilnice se va face în condițiile menționate printr-un acord scris, pentru microfirme.
În acest caz, se va reveni la prevederile legale dinaintea apariției Ordonanței de Urgență 37/2021. Cele două documente au devenit din nou obligatorii, după ce legea a fost publicată în 4 octombrie și este pusă în aplicare începând cu 6 octombrie 2022.