De anul acesta, actele emise electronic se consideră comunicate imediat după ce sunt puse la dispoziție prin SPV, iar acestea pot fi trimise contribuabililor fără a mai fi nevoie de acordul lor.
Odată cu OG 31/2022, care a intrat în vigoare pe 3 septembrie 2022, mai multe măsuri ce țin de domeniul procedural-fiscal au fost modificate. Printre acestea se numără și modificări ce vizează regulile comunicării online pentru actele administrativ-fiscale.
Până la intrarea în vigoare a ordonanței, actele administrativ-fiscale emise în format electronic și comunicate prin SPV se considerau comunicate după 15 zile de la data transmiterii către contribuabil. Începând cu 3 septembrie, actele se consideră comunicate din momentul în care sunt puse la dispoziția contribuabilului.
În plus, din cauza situațiilor în care contribuabilii au obținut în instanță anularea popririlor, pe motiv că s-a făcut o comunicare nelegală în lipsa acordului lor de a primi prin SPV asemenea documente, s-a luat în calcul încă o modificare: actele fiscale emise electronic vor fi comunicate prin SPV, fără a fi nevoie de acordul contribuabilului vizat, pentru a evita situațiile menționate anterior.