august 5, 2022

Declarația 112: În iulie 2022, Anaf a actualizat formularul și a emis noi instrucțiuni de completare

IMPORTANT – Modificări aduse în 19.09.2022 prin OG 16/2022 

Noua variantă a formularului 112 aduce modificări la nivelul suprataxelor pentru angajații în regim part-time. Angajatorii trebuie să plătească la stat pentru salariații angajați part-time contribuțiile pentru sănătate și pensie aferente salariului minim brut pe economie (2550 lei), nu la venitul realizat efectiv. 

Declarația a fost actualizată pe 22 septembrie 2022 și poate fi depusă până în data de 26 septembrie 2022.  

Enitățile publice responsabile de emiterea ordinului comun cu declarația 112 și instrucțiunile sale de completare se vor schimba începând cu declararea obligațiilor fiscale aferente lunii iunie 2022.

Declarația 112 este declarația privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate.

Dacă până în luna iulie Ministerul Finanțelor, Ministerul Muncii și cel al Sănătății se ocupau prin ordin comun de acest formular, de acum înainte vor fi implicate mai multe entități publice. Acestea sunt: ANAF, CNPP, CNAS și ANOFM.

În plus, înainte ca cele 4 entități să emită ordinul comun, acestea trebuie să se consulte cu Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială, iar ulterior să obțină avizul de la cele trei ministere care se ocupau în trecut de declarație.

Trebuie avut în vedere că până pe 13 septembrie 2022, noile entități responsabile trebuie să emită un nou ordin comun. Până atunci, angajatorii pot folosi în continuare versiunea actuală.

Noutăți legislative
SWITCH THE LANGUAGE
Cart